måndag 3 november 2008

Jag har en plan

Och för att genomföra den behöver jag er.

Jag har nämligen tänkt att jag ska komma i form igen. Börja träna. Få mer energi genom att slösa med energi. Och skriver jag det här, så att alla vet så kan jag ju inte smita. Ni ska fråga, ni ska undra och ni ska tjata. Är ni med mig?

Planen är inte att gå ner x antal kilo (även om det är en välkommen bieffekt), utan huvudsyftet är att sundare liv.

Förutom er så behöver jag:

Ett stycke träningskort (jobbet betalar så det finns knappast någon ursäkt!)
En sport BH.
Ett par träningsbrallor.
Och. Kanske en våg.

Ska jag ge mig själv den här veckan att ordna dessa fyra ting?

Sen kör vi. Så det ryker. Jag behöver er nu. Hjälp mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men du skit i vågen... ta ett måttband och mät magen, bysten, armar osv istället.. du vet ju att muskler väger mera än fett, så risken är att du blir mindre men väger mera.. och då är det inte kul att se på vågen att fan jag har gått upp 2 kg men jag har tränat juu...ja du fattar?:)

en bra sak att bränna fett är morgonpromenad före frukost, det funkar superbra..cykla eller gå till jobbet och ät frukost där...

kram
Tina

Jenny sa...

... Eller så investerar du i en superduper våg som mäter fettprocent, muskelmassa... rubbet. Vad duktig du är förresten, själv ligger jag i funderarplanet för att göra en storsatsning på Yoga. Pussar

Anonym sa...

Hej vännen! Två tips från en som bara blir tjockare och tjockar för varje dag som går!
1. Utnyttja lunchen på jobbet. Vet inte hur lång lunch du har men jag har 1 timme och var innan jag blev gravid flitig med att 2-3 gånger i veckan jogga på lunchen, eftersom vi har dusch på jobbet. alternativt kan man powerwalka. Jag tyckte det kändes oerhört bra att inte behöva flänga iväg till ett gym på kvällen utan jag utnyttjade min tid till max!
2. Stirra dig inte blind på vågen, Ole har idag en mycket smalare/Snyggare kropp än vad han hade när vi träffades, men tittar man på vågen har nästan inget hänt, däremot har ölmagen bytts ut mot mer muskler och mindra mage.
lycka till, jag ansluter i träningen till senvåren när det är ok för min del att börja träna igen!
kram Cissi