måndag 24 augusti 2009

Sensommaren

Fjärde veckan på jobbet. Efter semestern alltså. I vanlig ordning delar jag in livet i "före" och "efter". Nu är det efter semestern. Men före hösten. Det är sensommar. Jag gillar det. Hög luft, blå himmel och när solen värmer så blir man glad eftersom man faktiskt inte har lika höga förväntningar på sensommaren som man har på den riktiga sommaren. Har en slags längtan efter hösten ändå. Stövlar, en tunn kappa, en halsduk, höstsnygg. Ni vet vad jag menar. Och hemma vill man bygga om. Byta en bokhylla. Städa. Rensa. Göra sig redo för nya saker. Höstiga saker.

Ett säkert tecken på att vi är efter sommaren är förkylningen som gjort entré. Fyra veckor av dagis sen var det dags. Det är inget som är så säkert som det där. Mannen däckad och dottern febrig. Lugn helg. Skönt efter att ha druckit mycket whiskey och dansat loss med inredningen på kick-off med jobbet i slutet av förra veckan. Kick-off. Också det ett säkert sensommar/höst-tecken.

Men jag klagar inte. Jag är redo. Jag känner mig färdigsomrad. På ett bra sätt!

Inga kommentarer: