onsdag 12 maj 2010

Min morgon. Eller jag är så jävla bra. (Och självförtroendet är det heller inget fel på)

Nu gäller det att skriva det här fort som fan, medan energin är kvar. Upp 05.50, varvet i regn. Sweet. Det vanliga: dusch och kläder till mig själv och barn, plocka undan lite medan man klär på sig, fixa frulle, sätta igång en diskmaskin, kasta lite skräp, sminka sig, leta förlagda regnbrallor till Lusen, packa dator, packa väska (ja jag ska BARA till jobbet inte till nåt varmare resmål även om det kan låta så), lämna på dagis, tillbaka hem och hämta resten av stuffet som inte rymdes på tattarlasset aka cykeln, full rulle (eller frulle) till Ica för att inhandla fralls till kollegorna som traditionen påbjuder vid halv dag (jag har dock råkat boka in ett möte kl 15 så min halvdag kanske flyger sin kos) och sen blev jag fan nästan påkörd av en buss. Livsfarligt! Och det regnar fortfarande. Det fina är att jag trots allt ändå kommer till jobbet i tid. Fattar ni? I vanliga fall när jag inte gör ens hälften av dessa saker är jag kanske en kvart tidig. Detta betyder antingen att jag är jävligt slö en vanlig dag eller att jag är grymt effektiv denna dag. I hope it's the sistnämnda! Jag har nu alltså varit up and around i drygt tre timmar. Och NU ska jag börja jobba.

Den enda förlusten sofar är ett paraply. Som jag fått. Som var fint. Damn. Det står nog vid brödet på Ica. Om det inte hade regnat och jag i princip alldeles nyss blev tillnärmelsevis lite torr igen så hade jag fan girrat tillbaks och letat. Men nej. Jag måste ju faktiskt jobba lite också.

Inga kommentarer: