onsdag 25 maj 2011

Milstolpe

Idag hälsar Maja på sin nya klass. Sin första klass. FB blev det. B som i bra hoppas jag. Hon är så stor och fin och så liten och underbar på samma gång. Spänd, nervös, glad, pipig. Allt. På samma gång. Och mamma-hjärtat (som är böligast i stan) klarade inte av det utan lämnade henne med pappa. Pappa och Maja är coolare än mamma och Maja. Så är det bara. Jag vet inte ens vad som gör mig ledsen, hennes oro, min egen rädsla för att välja fel osv eller helt enkelt det faktum att hon blir stor nu. Min lillaste tjej.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Fasiken... Hon är stor nu:-) Åh...

Chrissan sa...

Mitt mammahjärta gjorde så tårarna rann under förra veckans avslutningssamtal på förskolan.;) Trots att jag bara fick höra en massa positiva saker.

Cissi sa...

Shit vad tiden går!!
Vilken skola blir det?

Fräsigt sa...

Stora har gått i FB. Nu ska Lilla gå i FB. FB är bra oavsett vart i landet man är! Kram Ellen

Lisa sa...

Monbijouskolan blir det Cissi! Tror det blir bra.

Chrissan, det är bra att man (vi) har så bra kontakt med våra känsliga sidor! :)

Jag litar på dig Ellen, FB = bäst!