fredag 1 juli 2011

Halvårsbokslut

Juli. Hej. Högsommarmånad! Dagen kom med växlande molnighet, malmöitisk kall havsvind och kanske 15 grader. Högsommar, jo jag tackar jag.

6 månader har gått av året som är 2011. 6 månader går fort. Till exempel så blir snart minstaste kusinen Sigge alltså snart ett halvår. Hur gick det till? Jag försöker komma ihåg vad vi gjort under våren. Vi inledde året med många sjukdomar och mycket VAB men efter det känns det nästan som att jag bott på jobbet. Men vi har också hunnit med roliga saker, som till exempel en påsk i Kläppe, ett bröllop i maj, jag har avtackat kära kollegor, fått en ny chef, haft Katten hemma på besök, en möhippa, en Thilda som blev 1 år, och en make som blev 38. En midsommar i Karlskrona, en mycket varm och fin långhelg i början av juni. Jag har säkert glömt minst hälften men på nåt sätt är det svårt att minnas 6 månader i ett svep.

Jag har startat upp ett sprillans nytt projekt med jobbet och tillbringat mycket tid i Växjö-trakten. Jag har kört många mil med bil, jag har åkt minst lika många för möten i vårt minst sagt stora geografiska område.

Och vid nästa halvårsbokslut är det vinter igen. Och det nya året har hunnit bli några timmar gammalt bara. 2012.

Det här med tid, fascinerande och på samma gång lite läskigt.

Inga kommentarer: