onsdag 28 november 2012

Timing, det har hon. Ju.

Barnet mitt, raringen min. Som alltid blir sjuk när jag har som allra mest att göra. Alltid. När det är ministrar på besök, när tävlingarna skall avgöras, när kalendern är full. Då är också tempen på den lilla hög.

Men.

Om man ska rannsaka sig själv så är det nog snarare så att min kalender i princip alltid är full, och mötena är många och ministrarna kommer och går. Så i själva verket är det kanske så att det inte är hon som har timingen utan mer som så att oavsett när hon blir sjuk, så känns det som att timingen är den värsta. Kan det vara så?

Husomhelst. Så löser det sig. Alltid.

Och på uppsidan: min frisör håller extra öppet ikväll för att rädda min nuvarande icke-frisyr. Och jag hinner ju måla naglarna mellan mailen och pressutskicken idag. Så jag kommer åtminstone vara snygg imorgon. Och sen efter jobbet imorgon, som förvisso blir en långkörare så får jag lov att kramar min mamma och min pappa som kommer på spontan-besök över helgen.

Så, you win some, you loose some. Och i slutändan är nog pluset högre än minuset.

Inga kommentarer: