fredag 19 oktober 2007

Diskmaskin

är det senaste tillskottet i familjen Svensson/Jedlid. Man vet liksom inte förrän man har den vilken fantastisk maskin det är. Jag har alltid varit diskmater of the family, men sedan vi installerade denna sak i tisdags så har Fred tagit över allt som har med disk att göra. Visst det är skönt, men...så råkade jag stoppa ner lite disk i den också, för att hjälpa till. Då hände det: HAN blev en diskfascist! (Det har varit min roll innan) För jag hade minsann inte stoppat besticken i korgen på rätt sätt. Det ska visst vara knivar för sig, gafflar för sig and so on i den korgen. Och gud nåde den som sätter det fel. Jag låter honom hållas, och ler lite för mig själv. Killar gillar allt som är maskinellt. Med lite tur kanske jag kan få honom att gilla dammsugaren också?!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Här hemma är det jag som står för diskandet... Thomas tjatat om diskmaskin, undrar varför när han har mig, han diskar typ en gaffel var tredje dag. Skulle kanske vara skönt med diskmaskin... Sickan

Anonym sa...

Haha det där var roande!

Cissi - sa...

diskmaskin är det bästa som uppfunnits! vi fick en när vi flyttade ihop och vi kan inte leva utan den!! grattis säger jag till att ni också får uppleva den underbara känslan

Anonym sa...

Det kommer nog funka att få honom dammsugar intresserad om du säger att det är nått fel på den... då kommer han vilja se vad problemet är och på så vis dammsuga för att leta fel.. kanske han upptäcker att det inte är nått fel och då slutar dammsuga eller så kommer han dammsuga hur mycket som helst för att undersöka och försöka hitta felet (som inte finns så det kan han roa sig med hur länge som helst)

Fre sa...

Fyra år har gått babay och du kan fortfarande inte lasta en diskmaskin på rätt sätt.