onsdag 17 oktober 2007

Long time...

Ni gör mig glad när ni efterfrågar mina små inlägg här i bloggens värld!

Shit vad länge sen det var. Hur gör man?

Ja sedan sist så har jag alltså hunnit bli en student igen, känns otroligt konstigt. Är stressad i princip hela tiden för att jag tycker att jag borde hinna med så mycket mer nu jämfört när jag jobbade hela dagarna. Det gör jag inte. Vilket känns konstigt.

Jag skriver fortfarande på en rapport till Handelskammaren, så vi har inte släppt varann, och jag har precis återupptagit kontakten med Kirseberg, så det blir lite jobb där med. Det känns överlag jäkligt bra!

För övrigt har vi hunnit med att ha barnvakt en kväll, och vi söp till som 14-åringar. Jag har nog inte varit så full sedan jag bodde i Sundsvall. Och Susanna använde utttrycket "dina ögon snurrade runt runt runt..." för att beskriva hur jag såg ut där på Grappa. Jaja...än sitter takterna i, man har inte glömt HUR man gör för att bli full, men desvärre blev vi snabbt påminda om hur det känns dagen efter! Tur att det inte händer så ofta. Och vi hade roligt!

Ikea med Susanna och Maja var ett eldprov där dagen efter. Puh! Men bra shopping och massa varmkorv med bröd tog mig igenom även denna dagen. Och en Susanna med ett gudabenådat tålamod!

Våra grannar (långt borta, men man ser deras fönster) har redan satt upp sina adventsljusstakar och julstjärnor i fönstret. Tror det var en vecka tidigare i år, än förra året. Om några år kommer de knappt behöva ta bort dem över sommaren ens, för det verkar bli allt längre julfirande där borta. Märkliga människor. Man sätter fram sina julsaker till JUL, inte i oktober.

Men om man ska prata om att ha god framförhållning så kom det inbjudan till nyårsfest för rätt många veckor sen. Och det, det uppskattades! Man kanske inte ska kasta sten i glashus? Jooo...det måste man få. Det är ju så kul!

Inga kommentarer: