torsdag 12 juni 2008

Football from the chick´s side of life

Förutom att jag verkligen på allra största allvar verkligen gillar sporten fotboll, och i synnerhet när det handlar om mästerskap så som nuvarande EM, så måste jag också berätta att jag just nu håller på att göra en liten kort sammanfattning om vilka som är de snyggaste repspektive fulaste spelarna under EM.

Hitills har jag kommit fram till följande: Trots att han sitter skadad på bänken så är Cannavaro nog helt klart snyggast i turneringen och Italien har nog det i genomsnitt snyggaste laget. Såväl som det sjåpigaste och divigaste.

I Portugals lag har vi ju Christiano Ronaldo som slår sina lagkamrater på fingrarna utseendemässigt och ja även fotbollsmässigt. Han är ju söt som socker, fast han ser ut som en liten pojke. Men vafan jag kan sitta barnvakt, nemas problemas.

Sen har vi ju allas vår Zlatan. Kanske inte snyggast, men helt klart coolast, och den som ligger mig närmast hjärtat på grund av att han är VÅR kille.

Det i genomsnitt fulaste laget kan nog vara Rumäniens eller Polens. Dött lopp dem emellan. Det finns liksom inte ens EN snygg kille i nåt av de lagen. Så därav jumboplatser.

Sen har vi Tyskland. De spelar fantastisk fotboll, inte med så mycket kärlek och värme som jag kan önska men med en beslutsamhet som kan leda dem till guldet. Men hallå killar: 1990 var LÄNGE sen. De ser ju alla ut att vara klippta från VM 1994. I stil och utseende. Vad hände där liksom? De behöver uppdatera sig. Fast vinner man EM-guld får man säkert ett bra gäng brudar även om man är ful som stryk, som låt säga: Podolski, Klose och den hemskaste av dem: Ballack.

Vetenskapligt, intressant och mycket brudigt. Jag återkommer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

till och med min mamma tycker att Zlatan är charmig - då har det gått långt! /Cissi

Jenny sa...

Väntar nu med spänning på nästa utlägg i ämnet... och jag tycker som du...Puss

Anonym sa...

I LÖÖÖÖÖÖVE YOU!