tisdag 26 augusti 2008

Dagens missförstånd

Efter ett rejält intag av allsköns olika spritsorter (mest whiskey!) natten mellan lördag och söndag så har min mage, med god hjälp av stress, för lite sömn och massor av kaffe, totalt kraschat och jag har nu en ständigt molande värk och ett härligt svid som jag vet är magkatarr.

Går till apoteket för att få hjälp och snälla damen i vit rock hjälper till. Hon klappar mig på magen och säger "Är det?" "Japp" svarar jag snabbt. Får min medicin och går därifrån och tänkte inte att det var nåt konstigt. Fred var med under denna händelse och när vi kommer ut så asgarvar han och säger "Fattar du inte att hon frågade om du är GRAVID?" "Ehhhhhhh nej vaddå" säger jag...men fattar sen att klappen på min mage betydde just det. Jag skrattade så högt att folk tittade på mig och undrade om jag är galen. Jag trodde ju att hon menade "Har du ONT i magen?". Dagens bästa missförstånd.

Jag är INTE gravid. Fast jag funderar på allvar på att ha en vit månad.

1 kommentar:

Jenny sa...

Vad söt du är...du gjorde just min dag... Jag skrattar jag också, trots förkylning. Puss