fredag 8 augusti 2008

Snäckisen

I samtal med Maja strax innan kl 21 igårkväll. Hon borde redan sova, och har egentligen gått och lagt sig en gång. Jag är i köket och hon kommer tassandes ut till mig och säger:
-Mamma jag vill ha nåt att äta.
-Nej du, svarade jag, klockan är mycket och du ska sova och vi har faktiskt nästan nyss ätit middag.
Hon tittar upp på mig med sina stora blå ögen och säger med sin lill-gamla röst:
-Men mamma, min mage är fortfarande lite hungrig!

Det var det finaste jag hört. Hon fick givetvis en skål med flingor. Vem kan säga nej till det där?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flingor? Lilltjejen ska ju ha Ben and Jerry's icecream. Annars är det inte lönt att äta middag :) Kram, Tuut tuut tuuti

Lisa sa...

men Tutan!
Maja älskar flingor, nog mer än Ben and Jerry.

Jag däremot, jag ser middagen endast som ett steg mot att få inta Cookie-dough-glassen som kan vara den godaste there is!