onsdag 22 oktober 2008

En slags lösning...

Om man låter Maja ha på sig exakt vilka kläder hon vill så är hon per automatik mycket snällare och lugnare och mindre trotsig.

I morse var det svarta strumpbyxor med blommor på, röd- och rosarandig Hello Kitty-kjol och till detta en svart t-tröja med katten på i silver. Hon såg ju för rolig ut, men hon var själv nöjd. Och är hon nöjd så är jag nöjd. Detta betyder att jag från och med nu ska låta henne välja själv. Lösningen på problemet. Ett tag.

Åtminstone till om några år när hon vill ha rosa trasiga nylonstrumpor, svarta nätstrumpor över, rosa hår och för mycket svart smink. Men då tar jag den fighten.
Nu kan jag leva med konstiga och i huvudsak rätt söta konstellationer.
Det underlättar min vardag.

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej hopp! Så sant, Thilda har ett par svarta byxor med stora rosa och röda blommor som hon älskar, vill ha dem jämnt till allt. Och de är sant som du säger, är de glada blir man själv glad. Puss