fredag 9 juli 2010

Dagens

Har överlevt en sista vecka på jobbet. Ingen lugn sådan. Den hetsigaste under året typ. Läste någonstans att man skall varva ner innan semestern för att få den bästa semestern. Jag borde nog läsa det en gång till.

Konstaterar följande saker:
- Jag kan (tydligen) dricka oerhörda mängder rosé och fortfarande vara representativ.
- Blir sjösjuk väldigt lätt. Tydligen. Så båtsemestrar kan vi stryka från listan. Min chef hävdar att det "beror på att jag har ett mycket bra balanssinne". Jag tror på't.
- Jag blir mindre sjösjuk om jag kompenserar med att dricka rosé. Balansen blir (därmed) sämre och sjösjukan försvinner. Vilket bra experiment.
- Politiker överlag har så svårt för "casual" att om det inte är kostym på, så det hawaii-skjorta som gäller. Gräsligt.
- Familjen överlevde min frånvaro förvånansvärt bra. Hela och rena när jag kom hem. Puh!
- Blommorna, inget av ovanstående gäller för dem. Fick utföra lite första hjälpen så kanske överlever de nu. Kanske.
- Jag ska inte gifta mig med den där karln pga hans gröna fingrar, det är ett som är säkert. Men vafan, jag älskar honom ändå.
- Jobbar ett par timmar till, sen inte förrän den 16 augusti. Jag kommer nog ha abstinens.
- Bröllop om 2 veckor. Sa nån semester? Nej just det.

Inga kommentarer: