fredag 2 juli 2010

Resfeber

Åker (som vanligt) till Gotland, Visby och politikerveckan på söndag. Borta till torsdag. Projektledaren i familjen (jag) har fet ångest för detta. Ska de nu klara sig utan mig i fyra hela dagar? Kommer de äta ordentligt (som om det nu helt plötsligt är mitt ansvar, maten alltså?!)? Kommer de ha rena kläder på sig? Kommer Maja kunna sova utan att mamma pussar henne i pannan? Kommer Fred att kunna sova (utan snarkmaskinen, återigen jag, vid sin sida) alls?

Det är nog (hoppas jag?) ett bra tecken att man kommer sakna sin familj när man är borta fyra dagar. In a galaxy far far away. Aka Gotland.

Nu några dagar innan avfärd är Maja iofs mest glad för hon ska få en present för det får man "när mamma är i Gotland". I. Inte på. Och jag är på allvar oroad för hur det ska gå med mina växter.

Jag måste släppa taget. Släpp taget. Set them free. Kontrollfreak på avvänjning. Jag.

1 kommentar:

Jenny sa...

... Det värsta av allt med att släppa taget är att de klarar sig alldeles utmärkt utan kvinnan i familjen... Det var lite svårt att inse när jag kom hem från San Diego, åtta dagar senare, de var hela, rena och hade ätit varje dag... Puss på dig, säg hej till Gotland.