tisdag 25 januari 2011

På ett hotellrum i Oskarshamn

Det här med tjänsteresor torde ju vara glammigt. Det ligger i ordet att det ska vara det. Tjänsteresa. Jag tänker spa-avdelning, flott middag (där någon givetvis tar notan) och sen kanske en drink i hotellbaren.

I mitt fall: No spa, spaghetti och köttfärssås-buffé som ingår i hotellpriset och en coca-cola är allt som står att finna i mini-baren. Finn fem fel.

Jaja, jag ska inte klaga. I morgon presskonferens helt på egen hand om helt nytt skolprojekt som ser ut att bli mitt nya medan jag sköter de gamla med vänstran.

Ja, och sen hemfärd till lilla familjen igen. Med en obligatorisk present till dottern som kan leda till att min man tar ut skilsmässa. Livin' on the edge, ni vet.

Man kanske ska gå och lägga sig?

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Alltså. Glamoren är som bortblåst i mitt liv med, tjänsteresa eller ej. Fiasko.