tisdag 8 februari 2011

Alltså, allvarligt

Det här med PR-branschen. Ska man älska eller hata? Eller ska man vältra sig i olyckan över att ha valt fel nån gång along the way? Fast då hade man ju i och för sig först varit tvungen att ta vägen om politiken och det är jag ju inte så sugen på. Jo jag gillar politik, jag jobbar gärna med det så som jag gör nu, men jag hade aldrig pallat göra karriär i det liksom. Nåväl för att komma till sak; får offert från PR-byrå för att de ska ta fram en handlingsplan för ett uppdrag. Hej 400 000 kr bara för det. Och sen, och nu kommer det: 4500 kr i timmen på löpande räkning för den konsult som i det fall vi nu hade valt dem (eh not so much!)  hade varit den aktuelle för uppdraget. Alltså 4500 kronor i timmen. För en persons tjänster. Svenska kronor, inte typ ryska rubel som står i noll komma nånting. My god, det är fan den högsta timlönen jag har varit i direkt kontakt med. Inte ens en Ally Mc Beal-lawyer tar väl så mycket? Som sagt, älska? Eller hata?

4 kommentarer:

Fräsigt sa...

Jag tycker det verkar sinnessjukt. Jag jobbar med PR-byråer här i Stockholm åt min kunds vägnar och jag vet att vi inte ens betalar hälften av det du betalar. Mycket märkligt. Om ni inte begärt en gammal räv som jobbat inom politiken såklart. Eller nåt sånt. Då verkar det kunna kosta vad som helst.

Men jag säger. Nej. Ridå. Till den summan.

Lisa sa...

han (såklart han) har en bakgrund inom politiken. men ändå, vansinnesmycket pengar. vi tog det såklart inte. håller helt med. ridå.

Anonym sa...

Det är vad jag har i månaden på föräldrapenning...undra om han vill byta några månader? :)

/Tina

Fräsigt sa...

Och att det var en man - det var otippat. Lite grann. NOT.