tisdag 7 juni 2011

Jomen tacos är väl svenskt?

På torsdag ska M:et ha sommarfest på dagis. Kl 16.00 är alla välkomna och medtagas skall en maträtt eller dylikt som är signifikativ (mitt ordval, inte dagisets, nota bene) för det land som barnet kommer ifrån. Det kan bli många spännande smaker på det bordet, det ska ni veta. Men min fråga lyder, vad ska svenne-banan-familjen som är vi ta med oss? Köttbullar, potatis och lingon? Kåldolmar? Kanelbullar? Jordgubbar med grädde? Tunna pannkakor?

Hilfe bitte.

5 kommentarer:

Fräsigt sa...

Pannkakor med jordgubbssylt. Rakt av.
Om du inte vill ha swedish smorgasboard...
Men det vill du nog inte. Eller?

Cissi sa...

jag röstar också för pannkakor! Sill går inte hem hos barnen!

Lisa sa...

jag gillar hur ni tänker! plus att jag faktiskt verkligen tycker om pannkakor själv. det kan ju va bra om det bara bli konstigheter sen ;)

Susanna sa...

Vad blev det för något gott?

Lisa sa...

jordgubbar och gräddglass! kung av fusk, that's me. men vilken succé bland kidsen! man kan ju knepen. så att säga.