onsdag 10 augusti 2011

Jag lever

Har toppat fyra fantastiska semesterveckor med att vara ledig i dagarna tre. Imorgon bär det åter till kontoret. Blandade känslor. Alltid konstigt att lämna det goda livet och ta tag i det nya. Men jag vet på samma gång hur lätt det är att bara göra det.

9 juli var jag på jobbet senast, och imorgon är det den 11 augusti. Det har alltså gått mer än en kalendermånad. Den månaden fylldes av Kläppe, Fridas, mycket familj, massvis av kärlek, många vänner och många mil med tåg och flyg. Kroatien var som kronan på verket all that och min man flyger obehindrat nu för tiden. Pappan har fyllt 60 år och är nu glad pensionär. Tänk va, min pappa pensionär. Känns lite konstigt, men på samma gång så rätt.

Det har varit den bästa semestern nånsin tror jag faktiskt. Men nu är det dags att jobba. Och det funkar. Det med.


Inga kommentarer: