lördag 27 augusti 2011

Vecka 34, 2011

Förändring.

Maja börjar skolan. Spänd måndag, fin tisdag, trött onsdag. Men på fredag när jag hämtar henne har hon fått en best friend och delat ett vänskapshjärta. Och pratar om skolan med pirr i rösten. Och längtar till måndag. Det kommer såklart komma dagar när det inte är lika lätt, lika fint osv. Men just nu är jag lika pirrig som hon av det faktum att skolan verkar vara så bra, så rolig.

Jag får en ny chef. Han heter Gustaf, är 37 år och bär jeans och converse de flesta dagarna i veckan. (Min förra chef som (också) var så bra, så bra såg jag nog i jeans typ 1 gång på tre år!) Jag tror att vi kommer få det roligt ihop, Gustaf, nya kollegan Joakim och jag. Bara att få ha kollegor igen ger mig hopp. Hopp om att slippa ta samtliga möten i Kalmar, Halland och därmed tjäna rätt många arbetsdagar som under våren tillbringades i bilen till och från dessa möten.

På hela taget ser det ljust ut nu. Det här blir bra.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Vänskaphjärta, lite nostalgi. Stora tjejen! En chef med Converse måste vara en bra chef... Kram

Anonym sa...

Cool chef. Snygg, mycke pengar, singel??? :) /Brenda.

Lisa sa...

ser bra ut, om det monetär har jag ingen uppfattning men han så inte singel. sorry. gift, tre barn. hus. hela baletten ;)