fredag 13 april 2012

KPI:er, my ass

Har just haft möte med ett stort bolag som sponsrar mitt ena projekt. Tre personer från dem deltog. Två grymma jävlar som jag kan jobba med precis vilken dag i veckan som helst. Anytime. Och en nyexad (gissar jag) liten strunt-unge i höga klackar och glansbrallor och för mycket smink, som är projektledare för deras sociala medier. Hon inleder hela mötet med att säga att hon inte kan jobba med detta om hon inte får en kommunikationsplan. Och "alltså jag behöver KPI:er, annars kan jag inte jobba med detta". My ass hon behöver. Hon vet nog knappt vad fan det ens är. Förlåt, men nyexade små strunt-ungar ska inte lägga sig i mina projekt. Inte. Stay away. Jag bet ihop så jag fick huvudvärk och tackar min lyckliga stjärna som hade med mig min alldeles egna Thomasine (praktikant, också nyexad men sjukt skön till skillnad från vissa andra) som lugnade ner stämningen mer än en gång med små timida uttryck som "jag tror Lisa menar såhär"...

Vilken sanslös skillnad det är på person och person. Sanslös. Hur strunt-ungen kan ha fått det där jobbet undrar jag så in i helvetes mycket?!

1 kommentar:

Jenny sa...

Puss!

... Och det fina med små nyexade struntungar är att förr eller senare blir de nerplockade från sina höga hästar... Och då brukar de landa ganska hårt:-)