torsdag 22 november 2007

När lugnet infinner sig...

Projekt avklarat i skolan, rapport till Handelskammaren är på väg till tryckeriet, intervjuerna för Kirseberg ska bara renskrivas...

Post-production-syndrome. Jag blir rastlös, på dåligt humör och känner mig overksam. Medan jag har mycket att göra så vill jag inget hellre än att vara ledig, när jag väl blir "ledig" vill jag återigen ha så där löjligt mycket att göra.

Men idag så infann sig lugnet. På ett skönt sätt. Har städat, tvättat, fixat ärenden i stan. Vandrat omkring och tittat på folk, tagit en kaffe med mig själv som enda sällskap och sen köpt lite krimskrams. Snart börjar julstressen över hela stan, idag kändes som den sista dagen av lugn, innan man kan sätta sig ner på tåget mot Jämtland den 20:e december.

Det är bara en sån där dag när man mår bra och allt är i balans.

1 kommentar:

Anonym sa...

I know the feeling, Cara Mia Babay!