söndag 25 november 2007

Söndag, söndag.

Genomgrått och regn, julskyltning i stan, trotsig dotter. Låter sådär spännande va?

Men faktiskt så är det inte alls så illa. Har haft en FAB helg, med mat och vin och utgång med mina "systrar" Susanna och Katarina. Har varit en aning sliten idag, men helt klart värt det.

Lovade Maja igårkväll att vi skulle gunga idag, i utbyte mot att hon sov så jag kunde gå ut med brudarna. Tror någon att man kan lura en 2,5-åring och att detta löfte skulle vara glömt till idag? Jag kan meddela att de minns så mycket mer än man tror. Det var bara på med regnkläderna och ge sig ut. Förvånansvärt fridfullt, vi var de enda som trotsade vädret och var själva på lekplatsen.

När vi gör sånt, Maja och jag, går iväg och är själva så är vi bättre vänner. Det är som att hon någonstans förstår att jag inte orkar bråka med henne själv. Förvånansvärt. Och skönt. Mamma och dotter-tid. Ett ögonblicks kontemplation.

Sen middag i köket med lilla familjen, och nu sover både man och dotter. Jag känner ett lugn.

En söndag sista helgen i november kan egentligen inte vara så mycket bättre än såhär.

Inga kommentarer: