måndag 17 mars 2008

Då var det dags...

För årets snökaos a lá Skåne. Tittar ut genom fönstret och stora vita flingor faller och virvlar omkring i den hårda vinden. Om allt är som vanligt är väl hela jävla södra Sverige stängt imorrn. För precis som alla andra år så är det visst en chock för alla att det fakiskt KAN snöa på vintern.

Fast jag ska faktiskt erkänna att jag är lite skånefierad och avskyr denna sena ankomst av snö. Igår var det 12-14 grader varmt och vi satt i solen på Möllan och njöt.

Hav förtröstan, det kommer en morgondag, och jag kommer i allafall att vara på jobbet som vanligt. Ingen snö hindrar mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Route Arlove-Malmoe by bike var inte det lättaste igår... /Cara Mia

Anonym sa...

Den här tiden på året ska det vara snö i fjället men det räcker med det. Jag hade ju vant mig vid att strosa runt i solen och äta lakritspuck nu. Pussar

Cissi sa...

nu är det dags för regn och rusk i England för min del, men efter påsk måste vi ses - deal?