fredag 24 april 2009

GOD morgon

Fredag. Mannen sticker ut och tar en joggingtur medan jag fortfarande sover. Solen lyser in genom gardinspringorna i vår lägenhet och gör den alldeles ljus och varm. Maja far omkring som ett jehu och sjunger hela morgonen "Om jag gick in i en affär och sa goddag vad har ni här..."

De är glada, fyllda av energi och har båda ett alldeles underbart morgonhumör.

Kan man få en bättre start på dagen? Näppeligen!

Att jag upplever alla de ovanstående sakerna i ett töcken som kallas morgon i min värld (och nej det finns inga särskilt goda sådana) är sin sak. Men det jag uppfattade, det var åtminstone fint.

Som ni säkert förstår så har Lilla M inte fått sina morgonvanor från mig. Och det är ju en herrans nåd det.

1 kommentar:

Jenny sa...

Hejsan! Visst är det härligt med morgonpigga människor, åtminstonde facinerande. Vi har ju också förmånen att leva ihop med en liten kvittrande morgonlärka, problemte är att vi är två morgontrötta, griniga och sura människor som ska ta hand om den glada, men det är kärlek. Mys i helgen... Puss och Kram