fredag 15 maj 2009

Lisa vs SOK

SOK betyder inte Susanna och Katarina, som det brukar göra i vanliga fall. Denna gång är det de facto Sveriges Olympiska Kommitté som avses med förkortningen.

SOK har lämnat in en protest till PRV för att vi använder termen Språkolympiaden för den språktävling som anordnar för grundkoleelever. Hallå. SOK, ni är Sveriges Olympiska Kommitté som är en del av de Olympiska spelen med en hmmm... flerahundraårig historia (kanske tusen?). Vad tror ni att jag har att sätta emot. Snacka om David möter Goliat.

Det ser ut som att "min" tävling helt enkelt får byta namn, eller vad tror ni?

Men jag känner änsdå en viss stolthet att SOK ser mig och min lilla tävling som nåt slags hot, och inkallar advokater och brev med juridiska formuleringar som jag knappt ens kan utläsa.

Kan ändå inte låta bli att fundera på att köra på med tävlingen och namnet och sen hävda inarbetning. Bite me, SOK!

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag hejar på dig... Fasen, jag trodde att SOK skulle ägna sig åt att jaga på en massa idrottsmän så de vinner en massa guld i nästa OS, men, men ta det som en komplimang. Pussar