måndag 5 oktober 2009

Måndag

Undra hur ordet VAB kunde bli så vedertaget. Jag tycker det låter fånigt. "Nej hon vabar idag". I don't like it. Vare sig jag gillar ordet eller inte, så är det just det jag gör idag. Vabar alltså.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Playhouse Disney har räddat dagen. Fast jag har varvat mina jobbmail och projektrapporter med kurragömma, leka affär och sångstund. Så även min dag är är rätt så avslappnad.

Den lilla underbaringen är en rar sjukling. Hon är ynklig och tapper på samma gång. Jag vill bara att hon ska bli frisk igen. Inte (enbart) för att jag ska kunna jobba utan även för att hon verkligen saknar sina dagiskompisar. Det är fint att hon trivs så bra på dagis. Den vetskapen gör min vardag lite lättare.

Och till sist så undrar man; är det svinet? Jag hoppas nästan för i så fall kom vi lindrigt undan. Ju.

Inga kommentarer: