måndag 30 november 2009

Ingen bra idé. Alls.

En lördagafton med goda vänner, god mat och mycket vin kan te sig fantastisk, och man vill liksom inte gå och lägga sig. Alls. Men till slut är det nåt ljushuvud i gänget som kommer på att klockan närmar sig 03.

Fem timmar senare knackar Lilla M på min axel och väser "Bolibompa". Det kändes ungefär som att jag varit ute i ett världskrig när jag släpade mig upp. Hela dagen igår var jag a sorry excuse for a human being och i morse var det inte ens i närheten av över.

En kväll med fun fun fun och man lider i två hela dagar.

Det var den här söndagen och måndagen som jag insåg att jag nu är vuxen. Inte bara vuxen, utan till och med mossig. Fan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Amen, Lisa!

Jag tror att det har mindre att göra med åldern och mer att göra med småbarnsföräldergrejen faktiskt!!!

Jag var ju faktiskt rätt pigg i söndags efter 5 timmars sömn. och jag har ju minus en Maja!

Puss puss och tack för en dramatisk kväll!!!

/ S