måndag 15 mars 2010

Måndag

Sol sol stanna kvar, vi vill ha dig hela dan. Sjunger dottern förstrött. Och är trött. Efter en intensiv helg med bästa kussarna var hon en smula ledsen och sliten igår. Jag kände mig som en kass mamma som inte kunde trösta. Fast jag vet att det enda som hade hjälpt hade varit att de bodde nära varandra. Och det är svårare att lösa. I en handvändning.

Underbar helg; kanondag på jobbet i fredags, men missade en heldag med bror plus familj, trist. Och sen i lördags drog man in vad som skulle kunna kallas för vinterkräket men som vi alla vet berodde på ett alltför stort intag av BiB. Pinigt. Men sant. Söndag bara gled förbi i det tysta. Nu måndag. Igen. Fotbollspremiär. MFF möter Gais. Jag känner mig konstigt nog inte så upplagd för det. Har månne min himmelsblåa förälskelse falnat? Hoppas inte.

Imorrn tisdag och jag laddar för tårar när det ska adjöas en kär vän som flyttar till Dubai. Fattarni? Dubai. Galet. Coolt. Och en smula sorgligt. Men jag ser redan framför mig en höstresa till emiratet. Maja vill också!

För övrigt räknar jag dagarna till semestern. Men den kommer snart va?

Inga kommentarer: