torsdag 1 april 2010

Dagens

eller egentligen gårdagens. Det är lite skäms på denna men jag bjuder på det. Det är ju påsk!

Sitter på Mosaik med finaste S (Katten saknades svårt!) och håller onsdagsklubb. Dvs vin och skitsnack och skvaller. Vid ett bord bredvid oss sitter det ett gäng som är typiskt ute på jobbmiddag. Jag tycker de är sjukt bekanta och säger till S att de antagligen jobbar på nån statlig förvaltning (de såg ut som såna! plus att då hade det inte varit så konstigt om jag kände igen dem pga jobbrelaterade saker). Efter ett tag kommer jag på vilka de är. Eller vart jag känner igen dem ifrån, åtminstone typ tre av dem. Håll i er; det är personalen på Systembolaget vid Triangeln i Malmö.

Jobbrelaterat? Snarare alkoholrelaterat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aaaaaaaaa..hahaha!
Det är så bra! / S