tisdag 8 juni 2010

Subject: Bröllop

Fick frågan häromdagen om jag inte borde hetsa och hispa mer runt det stundande bröllopet. Inte ens i bloggen har jag härjat så mycket om det. Väl?

Att planera ett bröllop kan liknas lite vid spänningshuvudvärk eller kanske tinnitus. Det är inget man sjukar sig för, det är inget man egentligen bryr så mycket om (jo såklart men ni fattar!) men det finns där. I periferin. All vaken tid rör det mig inte i ryggen. Jag är hur lugn som helst och förvissad om att det kommer bli hur bra som helst. Jag är ju ändå en grymt bra projektledare. Och det mesta är under kontroll.

Men när jag sluter mina blå (gröna) om kvällen så smyger sig oron på... Inte så att jag inte kan sova, för vid gud vad jag kan sova. Emellanåt känns det som att jag skulle kunna sova i ett sträck fram till den 24 juli. Parentes. Men jag drömmer. Om kvarglömda klänningar, missade tåg, borttappade ringar, mat som är kall, vin som är slut, gäster som inte kommer och det sjukaste; om möhippor som går över styr.

Slutledning; Jag är kanske en schmula hispig när allt kommer omkring. Men å andra sidan sett; skulle det vara så konstigt? Jag menar det är ju inte så att detta är nåt man gör varje dag. Och heller inte något man planerar att någonsin kunna göra igen eller göra om. Så som den perfektionist jag ändå är så vill jag ju att allt ska vara på topp den dagen. Det är ju mitt livs enda maraton, mitt livs enda rymdfärd, mitt livs enda I do vi snackar om. Givetvis skall allt vara fantastiskt.

Och det kommer det vara också. Så det så.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Det kommer bli helt fantastiskt... Och ingenting blir bättre av att man förvandlas till en hispig, gråtande, hysterisk bitch... Risken är att man till slut inte har en blivande man:-) Du är bäst min syltmunk. Puss

Anonym sa...

Möhippor som går över styr...? Nu förstår jag inte riktigt...

/ S

Lisa sa...

porr och poker S? haha.

Anonym sa...

Porr och poker is da shiiiiit. / S

Susanne sa...

Tvekar inte en sekund på att det kommer bli precis som du vill!
Du är ju faktiskt, som du redan påpekat, en sjuhelvetes bra projektledare! ;)