lördag 28 augusti 2010

Alltså det här med jobbet

...igen och igen. Men. Faktum är att det är så sjukt bra på mitt jobb. Krävande men fan vad bra.Kick-off torsdag/fredag. Herrgård, vin, stoj och stim (och såklart konferens!). Det snålas liksom icke (och ja såklart hade man velat ha högre lön hellre men vafan!) och att gilla sina kollegor och sin högsta chef så pass är heller inte dåligt. På nåt vis. Har ju som ni säkert vet (?) gift mig under sommaren och detta uppmärksammades. Present (fin sådan!) och ett smärre tal i vilket VD:n bland annat säger "om du är lika glad och tillför lika mycket energi hemma som du gör på jobbet så kan din familj skatta sig lycklig". Jag blev fanimig mållös. Det var fint sagt. Och på allvar jag blev faktiskt mållös och det händer min själ inte så särskilt ofta ska ni veta. Och ja jag gillar mitt jobb för vad det är, men det gör ju inte läget sämre att få höra sånt härnt emellanåt. Jo jag tackar jag.

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Ja visst fasiken. Jag skrattar så jag gråter nästan 1 gång varje dag på jobbet. Och minst 100 gånger om dagen skrattar och flamsar jag.
Men det är också ett krävande jobb. Men jag har lärt mig att ett jobb är bara ett jobb. Och det är ju bra.