torsdag 10 mars 2011

Syskon

Nej inte till Maja. Än.

Men jag har ett. En storebror. Som är så förbaskat fin. Och så jädra annorlunda om man jämför med mig. Han ringde mig nyss. Han ringer så sällan att jag tror att när han ringer så ska han berätta att nåt hemskt hänt. Det kan ha att göra med att han levererade nyheten om min kära mormors bortgång för drygt 8 år sedan. Sånt sitter i. Hursom han skulle inte berätta nåt hemskt. Han ville bara prata. Och med prata menar jag säga typ tre ord medan jag babblar oavbrutet under tiden. Så himla fint. Jag saknar honom. Och när jag tänker på det så tänker jag att M:et kanske behöver ett syskon. Ändå.

2 kommentarer:

Tina sa...

Om man kan så tycker jag man ska ha i alla fall två barn, syskon är bland det bästa man kan ha. Det finns ingen annan på jorden som man har sån speciell relation till som just sina syskon. Så. Do it ;)

Anonym sa...

Fan va ni e söta. Å så olika. En pratar jämt, fort och länge. Å den andra säger mest inget. Tycker om er båda. :) puss Milla.