onsdag 13 juni 2007

Briefing

Nu var det alltför länge sen jag skrev nåt igen. Att det ska vara så svårt! Eller det är ju inte så svårt men ibland verkar det omöjligt att ta sig tio minuter och bara skriva lite.

Snabbgenomgång av den sista tiden:
- Vi har flyttat! Trivs fantastiskt bra i den nya lägenheten, men den är ack så varm. Fred köpte en vind-maskin (fläkt) igår så nu kan man andas här! Maja har ett stort eget rum, med egen tv där hon kan titta på Nicke-apan. Lyx. För alla inblandade, jag har nog sett Nicke Nyfiken-filmen sisådär en 312 gånger så nu är man lite glad att hon kan kolla inne hos sig.

- Jag jobbar numera på Malmö stad, Kirsebergs stadsdelförvaltning. Spännande värre! Lite kul, lite tråk, som alla jobb. Det fina med att jobba i kommunen är att man känner sig som lammkött igen, mina kollegor är över 50, de flesta, och under den första veckan på jobbet så hann jag med att bli bjuden på lunch, få glass och skjuts av den manliga delen av kollegorna. Antagligen är de glada att någon under 40 finns i huset. Kul att kunna glädja nån liksom.

- Skolan är slut för sommaren, sista dagen igår. Hade en lyckad presentation som final. Känns fint! Ingen skola på 2 månader, och det behövs. Känner ett analkande magsår med att försöka få skola, jobb och familj att gå ihop.

- Fick praktikplatsen på Sydsvenska Handelskammaren. Är helnöjd, ska bli superroligt. Ska bara se till att vinna på Triss nu i sommar så jag kan dra in lite pengar till la familia också. Tror, och hoppas att praktiken kommer leda till nåt mer. Känner på mig att det är nåt bra!

- Sommaren kom till Malmö på allvar förra veckan med 29 grader i skuggan, och ca 50 grader på vår balkong. Givrtvis så solade jag utan solskyddsfaktor och har bränt mig på magen och benen. Fred kallar mig polkagrisen. Sweet!

- Den 23:e juni åker jag till Jämtland för en vecka hos mamma och pappa. Ska bli hur härligt som helst! Vill man krama mig och Maja på Centralstationen i Stockholm när vi byter tåg, så är man så välkommen att göra det (plus hjälpa mig med all packning och vagn) Är där mellan kl 15.40 och 16.30 den 23:e juni.

Det har säkert hänt massa mer saker, men just nu kommer jag inte på vad. Kan uppdatera Majas ordbok:

Minnemannen- Spindel.

Fråga mig inte varför, men det är hur gulligt som helst!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte en dag for tidigt, ska du veta!! Cuba, torsdag 21 juni, Abend? Cara Mia

Anonym sa...

Måns kommer och passar prinsessan

Anonym sa...

Handelskammaren minsann! Det skulle de i vår klass på MH veta! Lyllo dig - nu är det väl FN och New York nästa!!! Vad exakt ska du göra?
Puss