tisdag 22 april 2008

Affärsresa!

Visst gillar man ordet? Igår var det dags att åka till den kungliga Hufvudstaden på Globaliseringsrådets utbildningskonferens. Smaka på ordet. Det låter mäktigt va? Erkänn! Eller är det bara jag som går igång på sådana här saker kanske?

Nåväl. Flyg upp till Stockholm med massa kostymklädda nissar som, liksom jag, var på affärsresa. Noll koll i den stora staden, så jag fick hämta en karta (pinsamt) och guida mig fram till Nalen. Fina lokaler, ännu fler kostymklädda nissar och nissor, det var faktiskt fler kvinnor än män i publiken. Föredrag av en professor från Princeton, en tysk från OECD, nån viktig utblidningskille från Finland, skolchefer från Stockholm, och sen var det mäktiga människor i utbildningsväsendet, till exempel Flodström och Thullberg som pratade och debatterade om "perfekta studenter". Det hela avslutades med en kortis av vår käre utibldningsminister Jan Björklund. Eller Janne som jag säger. Janne var bäst! Jag gillar Janne. Han är en bra utbildningsminister som vill att vi tar tag i och styr upp den svenska skolan, som faktiskt enligt alla rapporter är på dekis.

Efter denns innehållsrika och intressanta dag hann jag med att strosa lite kort på Stockholms gator i eftermiddagssolen innan det var dags för flyg hem (eller vi säger väl himm!?) till Malmö igen.

Kom hem lagom till att Malmö FF slagit Halmstad borta med 3-2. Vad säger man om det? En bra avslutning på en bra dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Längtar till permanenta kostymdagar med pumps! Verkligen en inspirerande dag! You go girl, okäj! Miss Sernholt

Jenny sa...

Janne är bäst! Tänk vad nära du var i går, men ändå så långt borta... Puss