onsdag 16 april 2008

Kampen om tv:n

Vi har inte mindre än tre tv-apparater på våra 110 kvadratmeter bostad och vi är ju också tre personer i hushållet. Det är ändå en rätt stor täckning kan man tycka. Men icke desto mindre vill vi oftast alla titta på den tv:n som är i tv-rummet/vardagsrummet och ibland så krockar programmen. Som igårkväll kl 21 ville Fred titta på Dr House, och jag såklart på Desperate Housewives. Så hur skulle vi nu lösa detta? Titta på varsin tv i varsitt rum eller så får en ge sig och missa sitt program. Med tanke på att vi inte ses jättemycket på veckorna, ikväll jobbar Fred sent imorrn ska jag bort osv så kände jag ändå att jag kunde dissa mitt program så vi kunde sitta tillsammans i soffan och titta på tv och kanske prata med varandra.
När mer än halva Dr House har gått har inte Fred tittat på tv:n mer än sammanlagt 4 minuter utan han sitter istället och pratar med mig. Jag bli lite lite irriterad eftersom jag missar mitt program för hans skull och så tittar han inte ens utan bara babblar med mig. Efter 45 min så påpekar jag detta, för jag sitter ju och retar mig på att jag inte får se det jag vill se.
Varpå Fred svarar: "Ja men om vi tittat på Desperate Housewives så hade det ju inte gått att prata med dig alls, därför är det bättre att vi tittar på Dr House, för jag vill kunna prata med dig"

Det var ändå rätt fint tänkt av honom.

Och repriser är ju inte att förakta!

En annan sak i tv-världen: Kl 18 när det är Bolibompa, så kan jag titta på Glamour. Fattar ni vilken oerhört bra timing det är att de sakerna råkar gå på samma tid? Tv-tablå-makaren måste vara en mamma!

En annan sak nr 2: Har jag inget LIV?

5 kommentarer:

Jenny sa...

Hej hjärtat! Nej repriser är inte att förakta, vi gjorde oss faktiskt av med två av tre TV apparater förra året,och köpte oss en riktigt bra stereo i stället, just för att faktiskt umgås när vi är lediga. Surt för mig när jag vill följa mina "tjejprogram" men i grunden ett bra beslut. Puss och Kram

Anonym sa...

Åtminstonet svt har jäkligt bra sändingar på webben om man har bra uppslutning, så jag brukar se house på tv4 och så ser jag klass 9a på onsdagslunchen, vilket är exakt vad jag gjort idag! /Cissi

Anonym sa...

Din lille Rackare är inte dum han. 2pm tomorrow!/ Miss Sernholt

Anonym sa...

Din lille Rackare är inte dum han. 2pm tomorrow!/ Miss Sernholt

Anonym sa...

Eftersom det vi "lärde" oss i Sundsvall var att titta på ALLA serier TV har att erbjuda så förstår jag din abstinens !

Puss bästa!