fredag 11 juli 2008

Halvlek!

Tar ett kort pit-stop i Malmö, innan det senare idag bär av mot Kläppe, Jämtland.

Almedalen. Ja vad säger man nu om det? Kul, lärorikt, jobbigt, mycket spring i ett backigt Visby (som skåning är man van vid ett PLATT landskap!) Ingen Reinfeldt blev det, men väl Nyamko Sabuni, Maud Olofsson, Janne Björklund, Sten Tolgfors, Mona Sahlin, Göran Hägglund, massa olika journalister och tyckare som är mer eller mindre kända och ja... många många fler. Kan sammanfatta det hela med att jag är nöjd. En reflektion: Det ÄR verkligen tjänstemännens och politikernas Roskilde men ändå på ett helt städat sätt. Ingen kostar på sig att göra bort sig, även om champagnen flödar på barerna. Måttfullhet är nog ordet. Lagom är ett annat som kan passa.

För övrigt är det mindre än ett år till jag passerar 30. Förutom att jag på min födelsedag fick komma hem till min fina familj, som såklart egentligen var den bästa presenten, så var det annars en helt oglamourös 29-årsdag. 8 timmar i en bil, regn i Malmö, trötthet. Jag saknar den där "det är min dag idag"-känslan som man hade när man var liten.

Nu ska jag jobba ett par timmar, sen packa och åka vidare.

Det mina vänner blir en helt annan historia, som kommer förtäljas vid ett senare tillfälle.

Bon Voyage!

Inga kommentarer: