måndag 15 september 2008

Höst

Årstiden är bytt och jag både suckar tungt av saknad efter en sommar som har flytt på samma gång som jag med en känsla av ett inre lugn välkomnar hösten.

Jag känner att jag vill städa i bokhyllan, plantera om några blommor, städa ur byrålådorna och fylla på med nya saker. Lägga undan somriga kläder. Omfamna hösten. Trivas, må bra, träffa vänner, tända ljus. Se på bra filmer. En och annan tv-serie påbörjas men avslutas sällan. Ta uppfriskande höstproemnader i Pildammsparken. Leta fram mössor och halsdukar. Ställa in flip-flopsen i skogarderoben. Ta fram mina älskade stövlar. Avsluta ett projekt, påbörja ett nytt. Ingen stress. Ta dagen som den kommer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååå.... söndagspromenader i parken!!!!! Jag vill NU! Troligtvis blir vi en ny medlem i vårt lilla gäng. en fyrbent..... Ses ikväll! Puss från S och H