torsdag 18 september 2008

Två sidor av samma mynt...

Å ena sidan: Har delat säng med en treochetthalvtåring i natt som sparkas. Är trött för att jag gick upp tidigare än vanligt för att skjutsa henne till Lund. Glömde äta frukost. Hann inte äta frukost. Trafikkaos tur och retur till Lund. Hittade ingen parkering till bilen. Blev påcyklad av en tant på väg till jobbet. Det är kallt ute. Jag glömde vantarna hemma. Har en alldeles för lång "att göra lista". Och. Min diskmaskin är trasig.

Å andra sidan: Jag har en familj som jag älskar. Jag har ett jobb som jag trivs på. Jag har hälsan. Jag har fina vänner. Jag har en man som lagar extra mat på kvällen för att vi ska kunna ha med oss lunch till jobbet nästa dag. Jag har en lägenhet som jag gillar. Jag har en stor kopp kaffe.

Man får lära sig skilja på stort och smått!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra analys Lisa. Kram, Tutti

Jenny sa...

Exakt så är det. Vi måste försöka träffas snart. Puss

Cissi sa...

Helt rätt inställning. Man MÅSTE se positivt på allt annars hade man varit ganska knäckt vid många tillfällen!/Cissi

Anonym sa...

Mm..... Kaffe..... / S