tisdag 24 januari 2012

I-landsproblemen som hopar sig

Vintern kom till Malmö. Lite senare än till typ resten av landet. Men nu är det kallt. På allvar kanske faktiskt minus 3-4 (fy fan nu har jag blivit skåning också). Till saken; jag kan inte ha mössa och den här frisyren. Nåt måste ryka. Och det lär ju inte bli håret som jag älskar, som jag vårdar och som kostar mig skjortan varannan månad. Nej då får man hellre frysa. Bra så.

Och en annan sak. Solen skiner (som sig bör när det är högtryck och kallt, ja ni hajjar minusgraderna och mössan och hela den grejen). Då måste man helt plötsligt dra för gardinen på sitt kontor. För att kunna se skärmen där man ska jobba. Jag som inte sett solen och längtat så efter den i veckor nu måste alltså stänga den ute.

För fan. Ingen sol och ingen mössa. Hjälp! 

1 kommentar:

Ellen sa...

Jag fyller på: hjälp. Hjääääääälp!