måndag 2 januari 2012

Året var 2011

Summerade ju halvåret i juli. Vilket egentligen känns som... alldeles nyss? Ett halvår går fort. Ett går fort. En och en halv veckas ledighet går fort. 2 januari 2012, tillbaka på jobbet.

Nu då? Jo nu är det vinter men hade kunnat vara en halvkass sommardag (10 grader, grått) och nu har samma Sigge-man snart hunnit bli 1 år, och jag har lika mycket tid på vägarna bakom mig nu som jag vid förra inlägget. Efter en underbar sommar, lite kall förvisso med med finfin ledighet, både i Kläppe och sen firande av finaste pappans 60-årsdag i underbara Kroatien (åk, åk åk är mitt tips!) så har hösten har gått i jobbets tecken och det är nog det jag kommer minnas mest av året som var 2011. Jobb. Fast på ett bra sätt. Har fått nya kollegor som jag verkligen gillar. Vi har grymt kul ihop och jobbet är roligt. Men kanske måste jag försöka vårda den lediga tiden lite mer ändå. Nyårslöfte måhända? (Gillar inte sånt egentligen, löften alltså). Hösten har även bringat nya vänskaper (och klokheter) genom en utbildning. Mycket roligare än jag någonsin hade kunnat tro. Saknar det/dem redan.

En annan sak som skedde under hösten var att min man oväntat fick gå från sitt jobb. Reality-check kan man säga. Nu kommer det blir hur bra som helst ändå men en viss smak av bitterhet kan man nog förnimma ännu. Bra saker som kom av det, bland många, så har han och den unga damen i familjen kommit varandra nära och blivit tighta. Jag har kunnat jobba ännu mer för att markservicen har flutit på ändå. Sen om det är bra att jag jobbar mer vetitusan... men så har det blivit. Nu jobbar vi båda igen, och jag ska försöka komma ihåg att hämta på fritids i eftermiddag (konstigt så fort man vänjer sig?). På tal om fritids, när vi lämnade M där imorse var det typ fem barn på plats. Fem! Hur fan gör folk för att kunna vara lediga så mycket?

Julen i Kläppe, med storm och diverse naturkrafter, men med massvis av kärlek såklart. Bästaste familjen. Nyår och spontanfest med fina vänner som en fantastisk final på året. Nåväl. 2011. Du blandade och gav. Bra saker och mindre bra saker. Men på det hela taget så stänger vi året nöjt. Tror jag.

2012. Välkommen. 

Inga kommentarer: