söndag 22 januari 2012

Utmaning

Från De Fräsiga! (Tog lite tid innan jag hajjade!)

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Var hyfsat ensam i Sundsvall. Utbytesterminen jag skulle på började senare i Bremen, Tyskland än i de andra länderna så alla polare hade liksom dragit redan…

Vad gjorde du för 1 år sedan?
Var exakt lika januari-trött som jag är detta år. Note to self; boka en resa till januari 2013, för i helsike!

Fem snacks du gillar:
Wasabinötter.
Chili-oliver.
Pringles.
Hallonsorbet (är det snacks?)
Saltlakrits.

Fem sånger du kan hela texten till:
Är måhända tondöv, jo singstar säger att det är så, så ja jag accepterar det. När Lilla M var liten brukade hon säga; inte sjunga mamma. Så atte, ja. Men icke desto mindre, texter, de sätter sig i mitt huvud lätt som en plätt. Kan va lite jobbigt för andra eftersom jag följaktligen måste sjunga med, och ja, det blir ju som det blir.

Några texter i urval:
When you’re looking like that (Westlife)
(Typ alla texter med Westlife, BSB… ja)
Paradise City (Guns n´ Roses)
Massvis av Kent-låtar.
Give my love to Rose (Johnny Cash)
Massvis av Springsteen (mannens husgud så man har ju hört på det RÄTT mycket i nio år)

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär (om mångmiljonär är 5 miljoner så gör jag inte så mycket av nedan men om jag vinner typ 40 miljoner eller mer):
Köpa ett fint hus, helst right next to Zlatans chateau här i Malmö.
Ge massa pengar till min familj.
Köpa ett eget flygplan + pilot så jag kunde åka till Kläppe typ minst varannan helg.
Göra Lilla M ekonomiskt oberoende.
Jobba mindre.

Fem dåliga vanor:
Jobbar för mycket.
Har svårt att säga nej.
Har städmani.
Är ett kontrollfreak.
Stressar upp mig i onödan.

Fem saker du gillar att göra:
Dricka rosa bubblor.
Hänga med familjen.
Hänga med vänner.
Städa (eller nej, men jag ÄLSKAR att ha rent omkring mig).
Jobba.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
Angora-koftor, tröjor.
Midjekorta tröjor.
Foppatofflor (i stan, på landet får man faktiskt när man inte visar sig för så många. Ok?)
Aprikosa grejor. Verkar va inne nu, blä!
Lack-tights.

Fem favoritleksaker:
Ipad.
Iphone.
Dator.
Spotify, även om den kvalar in på alla de ovanstående liksom.
Mina walking-dojjor med rund sula. Fula! Men bäst!

Någon jag vill se göra den här utmaningen:
Nån som känner sig manad? Sickan?

2 kommentarer:

Jenny sa...

Alltid redo!!! Puss

Jenny sa...

Alltid redo!!! Puss