onsdag 28 mars 2007

Kan nån

berätta för mig vart man lägger allt det där som sen inte för sitt liv kan hitta!?

Just nu letar jag mina gamla guttiga solbrillor, spårlöst försvunna. Finns bara en sak att göra; köpa nya. Konsumtionssamhället personifieras genom mig och min dåliga koll på saker.

För några veckor sen regnade det, jag tog med mitt Burberry-paraply ut, hamnade på after-work, där jag under kvällen höll ett långt tal om att man minsann ska skaffa sig märkessaker som kostar (i detta fall ett jäkla märkesparaply) för de glömmer man aldrig någonsin någonstans. Hmm kvällen gick, åt middag med Petra på Mosaik, åkte hem...och fick sedan framåt natten ett par spydiga sms om att hon hade tagit med sig mitt paraply hem, det "som jag ALDRIG glömmer" ni vet.

Och min tanke är att jag, nu inför sommaren, ska skaffa ett par snordyra Gucci-solbrillor, för att de skulle jag ju aldrig tappa bort!

Eller hur var det nu igen?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du då snart är gift med en blodhund som med en åsnas envishet finner både ett och annat!

Anonym sa...

Ska ni gifta er? / Clara

Lisa sa...

ja fast vi undrar när, eller jag gör;)

Anonym sa...

dags att visa vem som har byxorna och vem som egentligen bestämmer?