fredag 30 mars 2007

Dagen efter

torsdagar med Katarina, på Mosaik, är lite yrvakna och möjligtvis lite bakfulla.

Shit vad jag kommer sakna dessa torsdagar, och givetvis henne med. Hon åker som bekant till Skopje, in the Former Yugoslavian Republic of Macedonia på söndag. För att göra sin andra praktik för FN. Jag är inte bitter! Men shit vad avundsjuk jag är. Och oerhört glad för henes skull. Killen som hade hennes praktikplats innan råkar vara en bekant till en bekant, och nu befinner han sig i New York, på FN:s huvudkontor. Man kan inte låta bli att undra om Fina Katarina går den vägen med. Jag hoppas hoppas det. Sen när hon kommit upp sig kan hon anställa mig ;)

Mosaik var som Mosaik alltid är, lovely. Susanna jobbade men kunde sluta tidigare och joina oss, vilket var mycket trevligt. Och det bästa med att hon jobbade under kvällen var att hon höll lite koll på mig, så jag inte dack för fort. Hahaha. Hon är bra. Avslutade aftonen med ett besök på Stippes! Och det var nog ca 3 år sedan jag var på Stippes senast. Samma mat, samma männikor som tar sig en stund i värmen, samma känsla av att man måste vara lite full för att upskatta det. Och ja, jag uppskattade det!

Fredag är så bra. Jag är glad och har massor av energi.

Till sist vill jag bara säga: Katarina, min kvinna i världen, se till att bli vår Cara Mia-korrespondent i Skopje nu! Blog on!

Inga kommentarer: