söndag 18 mars 2007

Vare sig min blogg

eller Mosaik har besökts på över en vecka. Märkligt. Hamnade i nån sorts skrivkramp.

Och vad Mosaik anbelangar; de kan behöva vila sig från mig ett tag ;)

Det får bli en veckosummering, helt sonika. Ska bättra mig, och skriva oftare.

Våren kom till oss på allvar, jag firade den genom att genast ha alldeles för lite kläder på mig utomhus, och känner nu av en stundande förkylning. Smart? Nej, men vafan skiner solen så vill man ha kjol. Så enkelt är det.

I måndags: utvecklingssamtal på Majas dagis, hur har man det om en 2-åring? De frågade vilka kompetenser jag tycker att hon har. Hon är en jäkel på att bygga lego? Eller hon kan härma alla djurens läten? Vad ska man svara? Jag sa att hon är världens bästa. Det var ett bra svar tydligen. Haha.

Tisdag och Onsdag; Inga lektoioner på Lekskolan Academedia. Hmmm...tentaplugg var det ja. Tisdagen spenderades till stor del med Susanna i stan istället. Vi firade vår genom att äta lunch på stentrappan vid kanalen. Shit vad det var kallt. Susanna har en tendens att göra mig glad, så det är alltid bra att träffa henne!
Onsdag, en dags plugg ska ta igen en 6-poängskurs. Nyttomaximering! Det gick alla tiders! Tentan på torsdag gick toppen!
(Jag tar mina studier på allvar, så det så, även om det inte låter så)

Efter tentan sprang jag på Anna och Susanna, beklagade mig om min egen sinnerförvirring runt studier, och framtida arbetsliv. Och då blev Anna min alldeles egna dr Phil. Det var så fint. Jag fick en ny syn på det här med mina studier och min karriärtörst- behövde det för nu har jag bättre fokus. Go dr Phil!

Vin, alldeles för mycket, mat alldeles för god och alldeles för mycket kan väl summera helgen. Var hem till Petra en kort stund och skulle fira att hon fyllt år, men var så seg så jag gick hem igen. Skrämmande. Men hann ha en allvarlig diskussion om livet med Anna och Petra, och kommer göra ett inlägg om denna i mitt nästa bloggande!

Denna söndag med aprilväder i mars har jag tillbringat med min fina och alldeles egna familj. Det är stort, jag har en egen familj.

Inga kommentarer: