fredag 31 augusti 2007

Cykelfascism

Jag är en av alla som väljer att cykla till och från jobbet, då är man snäll mot miljön plus att det går ju faktiskt fortare än att köra bil också. Om man inte ska så långa sträckor.

Hemifrån mig till jobbet, som ligger i Börshuset nere vid stationen, så tar det ungefär 7 minuter att cykla. On a good day. Det är inte så ofta det kan jag meddela. Cykelvägen är nämligen belamrad med tanter som sniglar sig, mammor som ska lämna på dagis och skola och låter barnen cykla själva, dvs de tar upp HELA cykelbanan och rökande kids som säkert ska till skolan men som kommer skolka och få IG i alla ämnen, de cyklar såklart i bredd. Sen har vi ju ockå dem som jag säkert räknas till, hemska tanke, de som kör som galningar på sina cyklar och bänner förbi hela ledet av tålmodiga cyklister. De kör ju så fort att det är farligt på det andra hållet. Jag blir rent ut sagt GALEN!

Nu vill jag att vi å det snaraste inför flerfiliga cykelbanor. Jag jobbar ju med aktiv lobbying nu för tiden, vad tycks om att vi bränner lite krut på den här frågan!? Våra medlemsföretag, vad säger ni? Utbyggnad av E 22:an eller nya flerfiliga cykelbanor? Anyone?

1 kommentar:

Anonym sa...

Trafikljus och bommar är det enda som hjälper. För övrigt kan jag gå i ed på att du är en irrationell cyklist som stundom sätter dina medcyklister inför situationer som kräver reptilsnabba beslut och undanmanövrar.