tisdag 7 augusti 2007

Tisdag igen, och picknick!

Den här tisdagen har börjat helt bra, vaknade pigg och har fått en massa gjort på jobbet. Bla har jag vart ute på ett tjänsteärende, det kändes mäktigt. Jag stannade till i en park på vägen tillbaka och åt en frukostmacka och tittade på ankorna. Ett ögonblick av frid.

Solen är redan varm och jag fick just en rapport från mannen att vår lägenhet också är stekhet redan. En av de positiva sakerna med den sjukt kassa sommaren har varit just det att vår lägenhet har varit sval och skön. Nu är det över med det. Men å andra sidan så tar jag gärna en bastu-lägenhet om det betyder att vi får lite lite sol nu på sensommaren.

Ikväll; match mot Helsingborg. Jag gör slag i sakan och skiter i att kolla! Ska på picknick i en park med Sweet Susanna, Cara Mia med flera. Ska bli gött. Prognosen pekar onekligen mot en förträfflig tisdag.

På tal om prognoser, igår i fikarummet på jobbet så pratade vi givetvis om vädret. Och tror ni fan inte att nån av tanterna häver ur sig: "Ja man får passa på att njuta av solen nu, på onsdag blir det sämre igen" och så såg hon nästan lite lite nöjd ut. Och jag tänkte "vafan mååååste vi tänka på det nu?" Varför inte bara njuta av solen när den väl är här. Nej det är ju tydligen stört jävla omöjligt. Fast DMI, de säger fint väder hela veckan. Vi litar på DMI!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, såklart du får komma in på Movida nu när du jobbar på handelskammaren PÅ RIKTIGT! Brassa på massa smink och en horkort klänning så löser sig resten, som det gjorde för oss! PUSS