onsdag 8 augusti 2007

Jag ser ut som en knarklangare!?

Solen skiner, jag tog cykeln ner till Värnhem (för er som inte bor i Malmö så är det en del av staden där de har ett litet torg, lite affärer och lite sånt, rätt mycket betong och det är i ärlighetens namn rätt tråkigt)
Tänkte att det finns ju ändå en park där i närheten, Rörsjöparken, så jag stack till hemköp, köpte en sallad och tog den med till parken. Satt på en bänk i godan ro och njöt lite sol, läste en gratistidning oh åt sallad.
Helt plötsligt glider det fram en man i 40-årsåldern och börjar prata med mig. Jag svarar kort på hans frågor om väder och vind, och försöker se lite busy ut för att han ska fatta att jag inte vill snacka. "Röker du" frågar han, "Nej" svarar jag. Och hoppas att han ska gå. Men han står kvar så jag frågar om det är nåt annat som jag kan hjälpa honom med "för jag vill få lite ro och äta klart min sallad så..." Då lutar han sig fram mot mig och säger: "Brukar du röka tjack?" "Ehh nej" svarade jag, och så kommer nästa: "Har du nåt att sälja?" Min reaktion: "Va?! Vicket?" I och med detta fattar han genast att han tagit fel person, och hastar iväg. Själv sitter man där med en tugga sallad på gaffeln och ser häpen ut. Det är fan första gången nån tagit fel på mig och trott att jag kan deala knark. Jag som är en blond normal medel-svensson! Haha. En fin upplevelse till lunch sådär.

6 kommentarer:

malte sa...

Han resonerade kanske så här; det här är en kvinna med en märklig dialekt, hon pratar inte som dom andra här. Hon är säkert från de djupa och mörka skogarna i Jämtland. Det tillverkas mycket sprit i varje stuga har man ju hört. Vem vet kanske har hon nått att röka. Tja, vad som helst.

Anonym sa...

Tolkar du det som en komplimang eller som en förolämpning?

Lisa sa...

jag har ännu ej bestämt mig för om det är en komplimang eller förolämpning.

Malte, du har helt rätt. jag borde ju ha haft NÅT han kunde få testa på. nu får man skämmas att man inte kunde leverera.

Anonym sa...

nja du ser allt ut som en knarklangande tysk!

Lisa sa...

ja jäklar häromveckan var det ju nån som sa att jag såg tysk ut, det hade jag glömt. shit, det går utför. knarklangande tysk. herregud.

extreme-make-over, nån?

malte sa...

Tyskar röker inte, dom puffar.