onsdag 27 februari 2008

Jury

Igår fick man låtsas att man var en del av Idoljuryn, för ett ögonblick. Var med i juryn för bästa monter på mässan för Ung Företagssamhet. Sjukt kul. Roligt att se att det finns så många ungdomar (shit vad jag låter gammal när jag använder det uttrycket!) som har en entreprenörsanda. De är framtiden, och framtiden ser ljus ut.

På tal om att vara gammal: ett av de UF-företag som vann flest priser igår, var ett gäng killar som skapat kalsonger med en kondomficka. När jag kommer fram för att inspektera deras monter kommer en av killarna fram och ska "sälja in" sin produkt. Han börjar såhär: "Ja du kanske kommer ihåg hur det var när man var ung och nykär..."

Ehhhmm...så jääävla gammal är jag väl ändå inte!? Nåväl, de kom bara på en hedrande andraplats i min jurygrupp. Månne var det den inställningen som de föll på! ;) Nej såklart inte... som det proffs man är så låter man inte sådana saker påverka omdömet! Men man kan känna en smula ångest över att man inte längre är i 20-årsåldern och rätt målgrupp för den smarta produkten de presenterade, det kan jag åtminstone erkänna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oförskämda småpojkar... Kan lika gärna svara här på din kommentarfråga. Planen är att bli organkordinator, man sitter som spindeln i nätet, sitter på alla fakta och är den som vet allt, och ser till att hjärtan flygs från spanien och lungor från England osv...