måndag 25 februari 2008

Okej jag erkänner

att jag är lite knäpp ibland.

Har varit hemma med Lilla M i nästan en hel vecka beroende på en långdragen förkylning med feber. Idag fick hon så äntligen gå till dagis, till allas stora glädje. Jag är åter på jobbet, trivs med det, såklart. Men vid lunch nyss, när man har lite tid över att fundera, så fick jag en sån lust att ringa till dagis för att kolla så att allt är ok med henne. Ehh hmm nej va! Personalen där har ju knappast tid att prata med 15 ungars föräldrar flera gånger om dagen som bara ringer för att "kolla läget".

Då tänkte jag såhär: tänk om man hade haft en liten mobiltelefon som man hade satt fast på sitt barn innan man lämnar dem på dagis, och så kunde man ringa till dem och kolla läget. De kunde ju såklart inte ringa på den, det hade man ju inte haft tid med, men ni vet, bara för att kunna fråga "Är allt bra? Har ni roligt?" och så vidare

Jag tror att i många fall så är det inte mitt barn som mammigt, utan jag själv som är "Majig".

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tyckte inte det var knäppt, det var gulligt!

puss