fredag 1 februari 2008

Sista natten med gänget

Efter avklarad tenta var det i onsdags dags att träffas som KM 06, en allra sista gång. Eller förresten; vi kommer ju att ses igen när vi ska visa våra ex-jobb. Men det kändes verkligen som det var sista gången vi var en klass. Under mer än ett och ett halvt år tid har de varit ens vardag och ens irritationsmoment, men nu när det är förbi så måste jag erkänna att jag kommer sakna dem. Åtminstone en del av dem. En del av dem är jag nästan villig att sätta pengar på, kommer jag ALDRIG att se igen. Och det rör mig inte i ryggen. Från och med nu kan man själv välja vilka av dem man vill ha kontakt med. Man har dem ju på Facebook. Haha.

Avslutningen innefattade många öl, mycket vin, sjukt många skratt och en och annan sångstund. Om man inte vetat bättre hade man nästan kunnat tro att vi var ett stort gäng bra polare som var ute ihop och hade askul. Det är konstigt att först sista dagen på utbildningen så var vi alla vänner. KM 06 i harmoni. Det var fint, det var roligt och jag känner ett litet sting i hjärtat nu i efterhand.

Kvällen avslutades på Crown Nightclub, och trots att jag bott i Malmö i fyra och ett halv år, så var det första gången jag satte min fot där. Och sista. Heregud det var bara tjocka femtio plus-män och 20-åriga lättklädda tjejer från förorten som blandades och raggade på varandra. Det var en bisarr känsla. Men nu är man en upplevelse rikare. Och KM 06 i Karaoke-baren är ett minne för livet!

Inga kommentarer: